Skocz do zawartości
daromus

ICC - Te i owe problemy.

Recommended Posts

daromus    13

Witam

Wybrałem ten dział ponieważ po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich działów uznałem, że ten się najbardziej do tego nadaje, ponieważ nie chcę tego tematu wrzucać do karczmy. Jako, że po ostatnich burzliwych rozmowach w karczmie uznano, że zmiany w ICC to nie bugi, nie naruszam regulaminu tego działu.

Piszę w imieniu wszystkich borykających się z mniejszymi lub większymi niedociągnięciami na ICC, których w ostatnim czasie znalazłem niemało, jednak poruszę dwa z nich, które (jeszcze oprócz zmarnowanego questa przez DC między Rotface a Festergutem) poruszyły mnie najbardziej.

1. Jestem weteranem ICC, zrobiłem ich już setki od globala przez wszystkie serwery aż tutaj gdzie grałem od dawna już. Robiliśmy niedawno DBS 10 HC i zauważyłem coś, co nie powinno mieć miejsca. Otóż dwukrotnie raid został zwipowany przez to, że w pełni zbuffowany druid resto 5,8 (pod względem HP) otrzymuje 2 strzały (Boiling blood oraz Blood nova) raz w przeciągu 0,29 sekundy a raz w przeciągu 0,03 sekundy !!! które natychmiast go zabijają. W załączniku dodam screeny logów. Wydaje mi się to mocno nie w porządku, że zrobienie DBS 10 HC zależy od szczęścia. Tym bardziej, że miałem tu tylko 2 debuffy, a mogły się narzucić ze sobą 3 (Mark of the fallen champion). Sytuacja, w której zrobienie bossa zależy od tego czy ktoś szczęśliwie dostanie debuffy czy nie jest bardzo demotywująca, szczególnie jeśli robiło się to już prawie wszędzie i nigdy wcześniej nie spotkało.

2. Druga sprawa spadła na mnie jak grom z jasnego nieba. Wchodzimy ładnie pod rade, pullamy, i co widzimy? BQL szarżującą na nas z góry. Tak jak poprzednio, w załączniku screeny. Jestem laikiem w sprawie bugtrackera, nie umiem go używać, nie umiem także udowodnić, że na oficjalnych serwerach tak nie było. Podołaliśmy i temu wyzwaniu, zabiliśmy oboje a panią BQL jeszcze raz na górze.

To tylko wybrane, najbardziej irytujące ze spraw.

Jako, że to dział "Pytania do administracji" to pytam:

Czy opinia graczy, na temat tego, czy boostować ICC czy nie, czy zmieniać, czy nie, jest dla was ważna? Jak pewnie zauważyliście, serwer stracił dużo na liczebności populacji, słyszałem różne powody ale prawda jest jedna, serwer stracił na liczebności dokładnie w momencie, kiedy ICC zostało zmienione. W ciągu tego tygodnia i następnego, praktycznie niemożliwe było zebranie randomowego ICC 25, 10 też był problem. A skoro nie można zrobić więcej niż 3 bossy z "pugiem" to w jakim celu grać? A są ludzie którzy nie mają czasu na stałą grę i to dla nich jedyna możliwość spędzenia czasu przy WoWie. 

Stąd też moje pytanie, na ile ważna jest dla was opinia przeciętnego zjadacza ICC oraz graczy grających aktywnie w gildiach średniego kalibru? I kolejne pytanie, które muszę zadać: Czym różni się szczęście z raidowania przeciętnego gracza, od satysfakcji z progressu gracza topowej gildii? Dlaczego nie powstała ankieta, czy gracze chcą zmian w ICC i jakich?

I mam nadzieję, że ten post zdziała więcej niż atak wymierzony w moją osobę, że w ogóle śmiałem się odezwać, że napisałem w tym dziale, czemu nie użyłem bugtrackera ITD. 

 

Z wyrazami szacunku

Mazzo

Edit

Jeśli chodzi o DB, to w tym momencie ilość marek jest jak najbardziej prawidłowa.

Jeśli chodzi o nieopatrzne oberwanie od cudzej novy to niestety nie jest to mozliwe gdyż jako healerzy nie ruszalismy sie i jestem w stu procentach pewny, że conajmniej raz dostałem nove directowo. 

Chciałem tylko zaznaczyć, że od razu po "poprawieniu" DBS, marek dostalismy aż 9, i nawet jak osobiscie pilnowalem rozstawiania sie to z DPSem w granicach 160k 6 healami i zerowym dmg taken od blood beastow nie bylismy w stanie zejść poniżej 8 marek na normalu. Teraz jest to 5 lub 6. To tego marki biły zboostowane z blood power. Wtedy wiele takich przecietnych gildii nawet odpuscilo sobie DB, my po 2 godzinach zmęczyliśmy a na forum dowiedzielismy się że tak było na globalu. 

W tamtym tygodnii właśnie zaistniał znaczy spadek populacji na serwerze, bo ludzie uświadomili sobie, że z pugiem db nie zrobią, a bez tego gearu nie zdobędą, a nadziei nie było bo na forum było jasno napisane, że tak zostanie. 

Boli mnie to, że teraz rzeczywiście działa dobrze (oprocz tego BN BB, ale to wersja heroic, nie drążmy) ale populacja rośnie powoli chociaż już można zauważyć poprawę. 

Bossy z tego co zauważam są oskryptowane w większości doskonale. 

A jeśli chodzi o heroicowe boosty, to nie zapominajmy, że na serwerze jest X populacji i cała powinna głosować w ankiecie w kontekscie zmian takiej wagi. Sam nie progressuje, bo w gildii gramy dla przyjemności wiec nacisnąłbym tak, sprawy potoczyły by się pewnie podobnie ale większość graczy serwera nie czułaby się pominięta w sprawach takiej wagi. Widziałem gdzieś zdanie, że decyzja została podjęta w porozumieniu z topowymi gildiami. 

Rozumiem, ale wszystko było za naszymi plecami. 

Z aktualnej sytuacje jestem dość zadowolony, martwią mnie tylko takie okresowe niedociągnięcia, które znacznie psują rozgrywkę. 

Sam serwer mi się podoba, szanuje za trud włożony w jego istnienie, jednak poczułem się w obowiązku by kilka spraw wyjaśnić, wszystko po to, by w przyszłości szło nam o wiele lepiej :)

Mam nadzieję, że gracze którzy porzucili gre ze względu na te zaburzenia, wrócą do gry i dalej będą tworzyć zaludniony i chętny do gry realm. 

Apeluję tylko o rozwagę w decyzjach i większą otwartość na graczy. Chciałbym także pochwalić Doremi za szybkie i rzeczowe odpowiadanie na tickety i problemy oraz Ciebie Graalu za wyczerpującą odpowiedź. 

Liczę jeszcze na krótki komentarz do tego, co teraz napisałem. 

Z wyrazami szacunku

Mazzo

Edit 2

Tak, ale zobaczcie na wartości DMG tam i tutaj. Tam to w sumie zrobiło okolo 13k hp a tutaj okolo 24k co jest nie do odleczenia niestety. 

Edit 3

Proszę o komentarz tego co dopisałem, jak wy to widzicie albo jakikolwiek znak, że zapoznaliście się z tym :)

 

 

ss1.jpg

ss2.jpg

ss3.jpg

ss4.jpg

  • Lubię to! 6
  • Szacuneczek! 1
  • Brawo! 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graal    959

Witaj @daromus,

odnosząc się najpierw do technicznej części postu to jeśli faktycznie BB i BN potrafią jednocześnie trafić w jednego gracza to zaiste tak nie powinno być. Nie przytrafiła mi się taka sytuacja więc albo po prostu do takiej nie doszło z czystego przypadku, albo ta sytuacja jest nową na serwerze po poprawieniu przez Afganna kolejkowania spelli na DBS żeby nigdy nie omijał rzucania Marki bądź przyzywania Blood Beasts'ów. Zgłoszę to i damy pewnie jakieś nowe warunki w immunity selektorze przy wyborze targetów spellami Boiling Blood vs Blood Nova.

Co do drugiego zgłoszenia: pullająca się BQL została naprawiona i wrzucona wczoraj na serwer gdy tylko dowiedziałem się, że taki przypadek miał miejsce:

#1021
Core | Author: Afgann
Instance / Icecrown Citadel
Blood-Queen Lana'thel: she shouldn't pull if Blood Prince encounter isn't defeated.

W tym momencie BQL w ogóle się nie pulla jeśli rada nie jest ubita.

Co do kolejnej części: w dalszym ciągu nie wiem o jakich boostach mówią gracze. Tak jak powiedziałem już w kilku tematach: jedynym boostem z naszej strony było zwiększenie puli punktów życia Deathbringerowi, Professorowi, Sindragosie i Lich Kingowi w wersji 25 Heroic, no i wcześniej 3x działka na Gunshipie. Jeśli graczy powstrzymywało zrobienie DBS przez tą korelacje BB vs BN to zwyczajnie nie wiedziałem, że spelle potrafią polecieć na jeden target, ale sam DBS był zboostowany wyłącznie na 25 heroic - co zresztą zostanie cofnięte w przyszłą środę.

Cytat

"Stąd też moje pytanie, na ile ważna jest dla was opinia przeciętnego zjadacza ICC oraz graczy grających aktywnie w gildiach średniego kalibru? I kolejne pytanie, które muszę zadać: Czym różni się szczęście z raidowania przeciętnego gracza, od satysfakcji z progressu gracza topowej gildii? Dlaczego nie powstała ankieta, czy gracze chcą zmian w ICC i jakich?"

Stąd też moja odpowiedź: po to stworzono wersje normal oraz heroic aby wilk był syty i owca cała. Aby każdy gracz znalazł coś dla siebie w tym trudnym świecie, gracze bardziej hardcore'owi (jak to zwał) mają dla siebie trudny/wymagający heroic, a normal jest dedykowany graczom bardziej casualowym, grającym sporadycznie, czy też raidom pugowym. Tym samym gdy decydowaliśmy się na boost HP czterech bossów w wersji Heroic, nie było to zamiarem utrudnienia zrobienia ich graczom casualowym, gdyż zwyczajnie żaden pug czy słabsza gildia przecież nie podchodzi do profka/sindi/lk na 25hc. Boost HP (z racji że był na Heroicu) miał zupełnie nie ingerować w te "słabsze" raidy, a raczej utrudnić rozgrywkę tym topowym. Mnie się zwyczajnie wydaje że jakość niektórych bossów jest diametralnie inna niż na starym Sunwellu, i stąd jest głównie płacz. DBS na starym Sunwellu w wersji 25 man rzucał na raid dwie Marki w ciągu encountera. Jako stary wyjadacz wowa (Jestem weteranem ICC, zrobiłem ich już setki od globala przez wszystkie serwery) chyba nie powiesz mi, że jest to normalna sytuacja na tym encounterze, gdzie w każdej taktyce, czy na każdym globalowym filmiku tych marek było minimum 5. Zacząłem wierzyć, że właśnie ta poprawiona ilość Marek jest traktowana przez graczy jako nasz sztuczny boost.

http://wowwiki.wikia.com/wiki/Deathbringer_Saurfang + youtube "deathbringer saurfang 25" losowy filmik z globca.
DBS Norm: "Two active Marks in 10 player usually lead to a wipe, in 25 players the limit is about 8 Marks."
DBS Heroic: "On a first kill, prepare for at least two marks on 10-man and six marks on 25-man."

Jedyne za co mogę przeprosić to za to jak ICC wyglądało na starym Sunwellu, gdzie ludzie myśleli że bossy działają dobrze, a były ch*jowe jak nie wiem. A teraz się tym sugerują.

Reasumując, proszę mi udowodnić gdzie i jakie boosty/utrudnienia jeszcze wprowadziliśmy na własną rękę. A bugiem z Blood Nova vs Boiling Blood obiecuje się zająć.

Pozdrawiam, Wojtek

Edit:

Jeszcze mi coś przyszło do głowy:

"otrzymuje 2 strzały (Boiling blood oraz Blood nova) raz w przeciągu 0,29 sekundy a raz w przeciągu 0,03 sekundy"

Mógł to być przypadek, że gracz posiadał na sobie jedynie Boiling Blood ale zwyczajnie nie trzymał 12y range od innych graczy, a któryś w jego zasięgu dostał Blood Nove. Wtedy nie ma na to ratunku i faktycznie może się złożyć od takiego combo. Zajmę się selektorem aby Blood Nova na pewno nie była rzucana w target z debuffem Boiling Blood ale za rozstawianie się ludzi już nie odpowiadam.

Na poniższych logach widać jak Pan Sarasima miał debuff Boiling Blood, który go normalnie bił lecz nie trzymał 12y range i dostał jednocześnie Blood Nove co skończyło się tickiem obu spelli w odstępie 0.6 sekundy (global).

[18:46:51.061] Deathbringer Saurfang Boiling Blood transparant.png Sarasima 1860 (A: 2990)
[18:46:51.062] Deathbringer Saurfang Boiling Blood transparant.png Snozberries 370 (A: 3995)
[18:46:53.213] Deathbringer Saurfang Blood Nova Franzina 8494
[18:46:53.213] Deathbringer Saurfang Blood Nova Tripod 4386 (A: 5312)
[18:46:53.214] Deathbringer Saurfang Blood Nova Bracht 8926
[18:46:53.215] Deathbringer Saurfang Blood Nova transparant.png Sarasima 9472
[18:46:53.843] Deathbringer Saurfang Boiling Blood transparant.png Sarasima 4850

  • Lubię to! 3
  • Nie lubię 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×