Skocz do zawartości

test test test

Zaloguj się, aby obserwować  
MrCulé

Oświadczenie w sprawie ostatnich problemów z serwerami.

Recommended Posts

MrCulé    2447
Jesteście cudowni - on tego chyba należy rozpocząć podsumowanie tych dwóch ostatnich dni. Dni pełnych stresu, momentami nawet przytłaczającej złości, gdyż wykluczaliśmy kolejne potencjalne źródła niestabilności naszych realmów, jednak problem niestety nie znikał. Pomimo tego, społeczność skupiona wokół projektu Sunwell wykazała się niesamowitą cierpliwością i zrozumieniem oraz zaprezentowała wręcz trudne do opisania wsparcie. Dziękujemy Wam za Wasze zachowanie w ciągu tych ostatnich dni.
 
Realmy znowu są stabilne, więc naturalnym rzeczą jest zadanie pytania: "Co się stało?". Żeby odpowiedzieć na to pytanie, musimy cofnąć się do dnia startu realmu Angrathar.
 
Już w dniu startu byliśmy atakowani, o czym pisaliśmy wielokrotnie. Większość z Was uważa, że jeżeli coś dzieje się na serwerze to spowodowane jest przez ataki DDoS, oczywiście one nękają nas od samego początku, ale relatywnie łatwo sobie z nimi radzimy, gdyż Dragonep(nasz administrator sieci) jest fachowcem najwyższej klasy na tej płaszczyźnie. Dużo bardziej dewastujące są próby zdestabilizowania samego emulatora, ataki, które wymagają czegoś więcej, niż wykupienia DDoS na rosyjskiej stronie, ataki przeprowadzane po głębokiej analizie kodu. I to właśnie te ataki były pośrednią przyczyną tego co wszyscy widzieliśmy w trakcie ostatnich dni, ale również ostatnich 2 tygodni.
 
Ataki w dniu startu Angratharu polegały na atakach DDoS(które łatwo neutralizowaliśmy) oraz na wysyłaniu zapytań do portu, na którym stoi emulator co powodowało obciążenie sieci. Ponadto osoba odpowiedzialna za niestabilność w pierwszym dniu wykorzystywała luke w tworzeniu eventów, czego efektem było bardzo duże zużycie bazy danych, przez co następował ogromny wzrost diffu.
 
Po uporaniu się z tym problemem mieliśmy tydzień spokoju, tj. stabliności, którą Sunwell zapewniał swojemu pierwszemu realmowi przez ponad rok. Ta stabilność trawła do momentu znalezienia kolejnej luki w kodzie Sunwella(wysyłanie zmodyfikowanych pakietów do emulatora), dokonywała tego ta sama osoba, gdyż w niewymownych komentarzach(wyrażanych np. poprzez nazywanie eventów w bazie danych) informowała nas o tym, że będzie robiła to tak długo, aż przyniesie to skutek. Tym razem szybko uporaliśmy się z problemem i zbanowaliśmy delikwenta. W tym samym dniu mocno zaostrzyliśmy firewall oraz inne zabezpieczenia... i właśnie tutaj pojawił się problem, który nękał nas przez ostatnie dni.
 
Z powodu zaostrzenia systemów obronnych została uszkodzona baza danych, a problem był tak błahy, że zajęło nam mnóstwo czasu, aby go zidentyfikować. Zrobiliśmy dosłownie wszystko, dzisiaj cofnęliśmy nawet bazę danych do poprzedniej wersji z nadzieją, że problem leżał w najnowszej aktualizacji. Niestety to też nie pomogło i problem pomógł rozwiązać dopiero Lukaasm(jeden z tworców pierwszego Hellgrounda), bardzo doświadczony developer, który na stałe doszedł do naszego zespołu(jako ciekawostkę możemy powiedzieć, że na co dzień pracuje on w firmie, która jest gigantem na rynku produktów high-tech). Składamy na jego ręce serdeczne podziękowania, gdyż jego wiedza i doświadczenie są absolutnie bezcenne. Poprawka do crasha napisana przez niego zostanie zaimplementowana i przetestowana jutro rano.
 
Tak więc, nieco przedobrzyliśmy, zbyt bardzo skupiliśmy się na wyeliminowaniu zagrożeń, jednak ten błąd się już nie powtórzy. W ciągu najbliższych dni dojdą do nas kolejni trzej developerzy, a ogólna liczba developerów pracujących przy projekcie wzrośnie do 7; wsród nich będzie również Luk(Lukaasm).
 
Najgorsze już chyba za nami, raz jeszcze dziekujemy za Wasze zaufanie i zrozumienie. Dla takiej społeczności zrobimy wszystko, bo jesteście tego warci.
 
Miłej gry!
  • Lubię to! 26
  • Uwielbiam to! 1
  • Szacuneczek! 5
  • Brawo! 1
  • Idealnie! 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dragonep    48

Witajcie, 

 

również chciałem podziękować wszystkim graczom za wspaniałą rozgrywkę! Jesteście z nami od startu obu projektów, jest to dla nas bardzo cenne. Sunwell sam w sobie stał się marką która zrzesza graczy. Od startu naszego nowego realmu przeżyliśmy 71 ataków DDOS o mocy conajmniej 5Gbitów z różnych zakątków świata, setki prób położenia emulatora. 

 

Teraz już będzie tylko lepiej... udanej gry!

Dragonep

  • Lubię to! 6
  • Szacuneczek! 3
  • Brawo! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×